نگــاهــی متفـــاوت بــه پروژه و کاتالوگ و اطلاعات
A Different View on projects , Catalog, Information

faradaneshjo.ir

مطالب محبوب سایت

مقاله زبان های برنامه نویسی

پست شماره 22
8:36 , چهارشنبه 09 شهریور 1401

چکیده           

مسلما یکی از سودمندترین اختراعات بشر تا به امروز کامپیوترها بوده اند. دستگاه هایی که هزاران بار سریعتر از انسان فکر میکنند و سرعت عملشان به طرز غیر قابل باوری بالاست. سرعت و قدرت، امکان انجام خیلی از کارهایی را فراهم کردند که انسان به طور عادی از انجام آن ها عاجز بود. اما یک مشکل وجود داشت: این دستگاه ها به همان اندازه که قوی بودند ، کم هوش هم بودند؛ آن ها به طور عادی هیچ عملی انجام نمی دادند مگر این که به صراحت از آن ها درخواست می شد. اما این درخواست چگونه باید صورت می گرفت؟ باید راهی برای گفتگو با آن ها پیدا می شد. و در این زمان بود که متخصصان تصمیم گرفتند زبان های مخصوصی را بوجود بیاورند تابتوانند با کامپیوترها گفتگو کنند. این زبان های مخصوص به اصطلاح زبان های برنامه نویسی کامپیوتر نام گرفتند.به نسل اولیه زبان های برنامه نویسی، زبان های سطح پایین گفته می شد، چرا که به سختی قابل یادگیری و به کارگیری بودند. پیاده سازی اعمالی ابتدایی توسط این زبان ها باعث می شد مدت ها وقت با ارزش برنامه نویسان گرفته شود. اما وضع به همین منوال نماند و با گذشت زمان زبان های جدیدی به وجود آمدند که آموختن آن ها راحت تر بود. طی سه دهه ی اخیر، صنعت کامپیوتر مورد هجوم انواع زبان های برنامه نویسی قرار گرفت.

چکیده

مقدمه

فصل اول : تاریخچه ی برخی از زبان های برنامه نویسی                   

تاریخچه ی برخی از زبان های برنامه نویسی

زبان برنامه نویسی c 

زبان برنامه نویسی c++ 

اهداف بوجود آمدن c++

زبان برنامه نویسی c#

زبان برنامه نویسی Java

زبان برنامه نویسی پایتون 

ویژگی های شی گرایی

رایگان

قابلیت حمل

قدرتمند

درونی سازی و گسترش

فصل دوم

تاریخچه زبان Delphi

سال 1995- Delphi - 1

سال 1996- Delphi - 2

سال 1997- Delphi - 3

سال 1998- Delphi  - 4

سال 1999- Delphi  - 5 

سال 2001- Delphi  - 6

فصل سوم

تاریخچه c 

برنامه نویسی ساخت یافته

مراحل اجرای یک برنامه c

خطاهای برنامه نویسی

فصل چهارم

مقدمه ای بر زبان برنامه نویسی Visual Basic

فصل پنجم

جاوا

محتویات 

تاریخچه

اهداف اولیه

برنامه های جاوا و اپلت ها

خط مشی جاوا

پیاده سازی

اداره خودکار حافظه

گرامر

نمونه هایی از برنامه های جاوا

توزیع های جاوا

کلاس های خاص

کتابخانه های کلاس

کتابخانه های مرکزی

کتابخانه های واسط کاربر

ویرایش

ایرادات مطرح شده

پاسخ به ایرادات

جستارهای وابسته

پیوندهای بیرونی

پانویس

منابع

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 126
  • دیدگاه : 0

پروژه ماشین سکه خرد کن با ++C‎ با تحلیل خط به خط

پست شماره 16
16:00 , جمعه 21 خرداد 1400

شرح مختصر : در این پروژه که با زبان سی پلاس پلاس نوشته شده است، الگوریتم ماشین سکه خرد کن پیاده سازی شده و فایل تحلیل کل در کنار آن قرار داده شده.

فهرست :

۱-             برای اجرای دستورات cout و cin دستورات ورودی خروجی سیستم این فایل را باید ضمیمه برنامه کرد.

۲-             برای اجرای تابع های پاک کردن صفحه نمایش clrscr() و تابع getch() نیاز است این را به برنامه ضمیمه کنیم.

۳-             تابع مرتب سازی که ورودی آن p[] ارزش اسکناس ها،n تعداد نوع سکه ها، r[] تعداد اسکناس ها.

۵-             متغیر های i و j برای for ، متغیر m‌برای کمک در جابه جایی ارزش اسناس ها،

۶-             این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۸-             مقدار ارزش اسکناس p[j] را در متغیر m می ریزد.

۹-             این for که در for قبلی قرار دارد از یکی بعد از اندیس for قبلی شروع می کند و تا آخر آرایه را پیمایش می کند.

۱۱-           اگر m که مقدار ارزش اسکناس را در خود دارد با مقدار اسکناس بعدی مقایسه می کند اگر m کوچکتر باشد.

۱۳-           مقدار ارزش فعلی p[i] را در m می ریزد.

۱۴-           شماره اندیس را د رمتغیر s می ریزد.

۱۵و ۱۶- جابه جایی ارزش بزرگتر به جای ارزش کوچکتر

۱۷تا ۱۹- جابه جایی تعداد اسکناس هایی که ارزش آنها جابه جا شده اند.

۲۳-           این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۲۴-           چاپ ارزش ها و تعداد ارزش ها جلوی آنها

۲۶-           تابع خرد کردن سکه ها با ورودی های p[]ارزش اسکناس ها،r[] برای تعداد ارزش ها،s[]‌نتیجه در آن قرار دارد،n تعداد نوع اسکناس ها، m ارزشی که می خواهیم خرد شود.

۲۸-           متغیر i وl برای forها و k برای اینکه تعداد اسکناس در آن ذخیره شود.

۲۹-           این for از ابتدا تا انتهای آرایه را پیمایش می کند

۳۱ تا ۳۴- اگر مبلغ ورودی از اسکناس های موجود کمتر باشد قابل خرد شدن نیست و چاپ پیغام مبلغ کوچک است.

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 313
  • دیدگاه : 0

مقاله سیستم های مبتنی بر شبکه عصبی

پست شماره 12
22:17 , پنجشنبه 16 اردیبهشت 1400

شرح مختصر :شبکه‌های عصبی مصنوعی Artificial Neural Network – ANN)  ) یا به زبان ساده‌تر شبکه‌های عصبی سیستم‌ها و روش‌های محاسباتی نوینی هستند برای یادگیری ماشینی، نمایش دانش، و در انتها اعمال دانش به دست آمده در جهت بیش‌بینی پاسخ‌های خروجی از سامانه‌های پیچیده. ایده اصلی این گونه شبکه‌ها (تا حدودی) الهام‌گرفته از شیوه کارکرد سیستم عصبی زیستی، برای پردازش داده‌ها، و اطلاعات به منظور یادگیری و ایجاد دانش قرار دارد. عنصر کلیدی این ایده، ایجاد ساختارهایی جدید برای سامانه پردازش اطلاعات است. این سیستم از شمار زیادی عناصر پردازشی فوق العاده بهم‌پیوسته با نام نورون تشکیل شده که برای حل یک مسأله با هم هماهنگ عمل می‌کنند و توسط سیناپس‎ها(ارتباطات الکترومغناطیسی) اطلاعات را منتقل می‎کنند. در این شبکه‌ها اگر یک سلول آسیب ببیند بقیه سلول‎ها می‌توانند نبود آنرا جبران کرده، و نیز در بازسازی آن سهیم باشند. این شبکه‌ها قادر به یادگیری‎اند. مثلا با اعمال سوزش به سلول‎های عصبی لامسه، سلول‎ها یاد می‌گیرند که به طرف جسم داغ نروند و با این الگوریتم سیستم می‌آموزد که خطای خود را اصلاح کند. یادگیری در این سیستم‎ها به صورت تطبیقی صورت می‌گیرد، یعنی با استفاده ازمثال‎ها وزن سیناپس‎ها به گونه‌ای تغییر می‌کند که در صورت دادن ورودی‎های جدید، سیستم پاسخ درستی تولید کند. توافق دقیقی بر تعریف شبکه عصبی در میان محققان وجود ندارد؛ اما اغلب آنها موافقند که شبکه عصبی شامل شبکه‎ای از عناصر پردازش ساده (نورونها) است، که می‌تواند رفتار پیچیده کلی تعیین شده‎ای از ارتباط بین عناصر پردازش و پارامترهای عنصر را نمایش دهد. منبع اصلی و الهام بخش برای این تکنیک، از آزمایش سیستم مرکزی عصبی و نورونها (آکسون‎ها، شاخه‌های متعدد سلولهای عصبی و محلهای تماس دو عصب)نشأت گرفته‌است، که یکی از قابل توجه‎ترین عناصر پردازش اطلاعات سیستم عصبی را تشکیل می‎دهد. در یک مدل شبکه عصبی، گره‎های ساده (بطور گسترده نورون، نئورونها،  ها (عناصر پردازش) یا واحدها) برای تشکیل شبکه‎ای از گره‎ها، به هم متصل شده اند،به همین دلیل به آن، اصطلاح شبکه‎های عصبی اطلاق می‎شود. در حالی که یک شبکه عصبی نباید به خودی خود سازگارپذیر باشد، استفاده عملی از آن بواسطه الگوریتمهایی امکان پذیر است، که جهت تغییر وزن ارتباطات در شبکه (به منظور تولید سیگنال موردنظر) طراحی شده باشد. با استفاده از دانش برنامه‌نویسی رایانه می‌توان ساختار داده‌ای طراحی کرد که همانند یک نرون عمل نماید. سپس با ایجاد شبکه‌ای از این نورون‌های مصنوعی به هم پیوسته، ایجاد یک الگوریتم آموزشی برای شبکه و اعمال این الگوریتم به شبکه آن را آموزش داد. این شبکه‌ها برای تخمین (Estimation) و تقریب (Approximation)کارایی بسیار بالایی از خود نشان داده‌اند. گستره کاربرد این مدل‌های ریاضی بر گرفته از عملکرد مغز انسان، بسیار وسیع می‌باشد که به عنوان چند نمونه کوچک می‌توان استفاده از این ابزار ریاضی در پردازش سیگنال‌های بیولوییکی، مخابراتی و الکترونیکی تا کمک در نجوم و فضا نوردی را نام برد.

فهرست :

مقدمه ای بر شبکه‌های عصبی مصنوعی
تاریخچه شبکه‌های عصبی مصنوعی
شبکه عصبی چیست؟
شبکه عصبی چه قابلیتهائی دارد؟
الهام از طبیعت
شبکه های عصبی در مقایسه با کامپیوترهای سنتی
مسائل مناسب برای یادگیری شبکه های عصبی
پرسپترون
الگوریتم یادگیری پرسپترون
الگوریتم gradient descent
مشکلات روش gradient descent
تقریب افزایشی gradient descent
الگوریتم Back propagation
قدرت نمایش توابع
انواع آموزش شبکه
برخی زمینه های شبکه های عصبی
سبکهای معماری شبکه‌های عصبی
قواعد یادگیری در شبکه‌های عصبی
آموزش شبکه‌های عصبی
آموزش unsupervised یا تطبیقی (Adaptive)
تفاوت‌های شبکه‌های عصبی با روش‌های محاسباتی متداول و سیستم‌های خبره
انواع یادگیری برای شبکه های عصبی
یادگیری با ناظر
یادگیری تشدیدی
یادگیری بدون ناظر
معایب شبکه های عصبی
مزیتهای شبکه های عصبی
سیستم خبره
سیستم خبره چیست؟
ساختار یک سیستم خبره‌
استفاده از منطق فازی
مزایا و محدودیت‌های سیستم‌های خبره
کاربرد سیستم‌های خبره‌
چند سیستم خبره مشهور
مروری بر کاربردهای تجاری
بازاریابی
بانکداری و حوزه های مالی
پیش بینی
سایر حوزه های تجاری
کاربرد مدلهای شبکه عصبی در پیش‌بینی ورشکستگی اقتصادی شرکتهای بازار بورس
کاربرد مدل‌ شبکه عصبی در پیش‌بینی ورشکستگی شرکتهای بازار بورس
تبیین مفهوم ورشکستگی
متغیرهای مدل تحقیق
اطلاعات شرکتهای نمونه تحقیق
تعیین ‌مدل شبکه عصبی سه لایه برای پیش‌بینی ورشکستگی شرکتها
تعیین مدل بهینه شبکه عصبی چهار لایه برای پیش‌بینی ورشکستگی شرکتها
مقایسه مدلهای شبکه عصبی سه و چهار لایه برای پیش‌بینی ورشکستگی اقتصادی
پیش‌بینی ورشکستگی اقتصادی شرکتها در سالهای و
روند ورشکستگی اقتصادی شرکتهای بازار بورس در دوره
جمع‌بندی و نتیجه‌گیری
منابع

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 709
  • دیدگاه : 0

پایان نامه سیستم عامل های موبایل

پست شماره 11
22:35 , یکشنبه 29 فروردین 1400

قالب بندی :word

شرح مختصر :روند رو به گسترش تولید سیستم های عامل جدید و هوشمند برای گوشی های تلفن همراه باعث تبدیل موبایل از یک وسیله ارتباطی ساده به یک رایانه جیبی با کاربرد های متنوع شده است. طی سال های اخیر با افزودن قابلیت دسترسی به اینترنت در گوشی های تلفن های همراه ، رقابت برای ساخت سیستم های عامل جدید و هوشمند برای موبایل ها نیز گسترش یافته است. اکنون گوشی های تلفن همراه با استفاده از سخت افزار های پیچیده و نرم افزار های پیشرفته گوناگون وارد عصر جدیدی از حیات خود شده اند اولین بار که تلفن همراه به بازار آمد و ارتباط افراد در تمامی نقاط بدون استفاده از برق و خطوط کابلی عادی تلفنی برقرار شد، بسیاری دچار شگفتی شدند.کمتر کسی تصور می کرد روزی موبایل ها قابلیت تصویربرداری و عکسبرداری پیدا کنند. در ابتدا از تلفن همراه تنها برای ارتباط عادی تلفن ی استفاده می شد اما با گذر زمان قابلیت های دیگری نیز به این دستگاه ارتباطی افزوده شد و پس از چند سال دیگر برقراری ارتباط آنالوگ کلامی تنها ویژگی موبایل نبود و دارندگان این دستگاه می توانستند با استفاده از دوربینی که در گوشی های تلفن همراه تعبیه شده بود عکس بگیرند و بعدها قابلیت فیلمبرداری نیز به آن افزوده شد.

به موازات این تغییرات گوشی های تلفن همراه صاحب قابلیت اجرا و ارسال پیام های کتبی کوتاه موسوم به اس ام اس (پیامک)نیز شدند و به مرور نیز ارسال تصاویر با اینفرارد و سپس با بلوتوث از طریق یک موبایل به موبایلی دیگر فراهم شد. اما با گسترش روزافزون فناوری های رایانه ای و فناوری اطلاعات و کاربرداینترنت در زندگی افراد، سازندگان گوشی های تلفن همراه و سایر شرکت های بزرگ ساخت نرم افزار های کامپیوتری مانند مایکروسافت به فکر ساخت و طراحی سیستم های عامل برای موبایل افتادند. در پی این تصمیمات، شرکت های مطرح ساخت گوشی های تلفن همراه نسل های دوم و سوم گوشی های خود را عرضه کردند. این گوشی ها دارای امکانات سخت افزاری بیشتری بودند که شامل پردازنده، حافظه و دیسک سخت بود و تقریبا به صورت یک رایانه کوچک طراحی شده بود. در این زمان بود که این شرکت ها به اهمیت نرم افزار در این گوشی ها پی برده و رقابت نرم افزاری در کنار رقابت سخت افزاری شروع شد. مایکروسافت یکی از شرکت هایی بود که قبلا روی سیستم عامل رایانه های جیبی خود کار کرده و ویندوز سی ای  CEرا به همین منظور طراحی کرده بود. این ویندوز قابلیت این را داشت که روی موبایل ها نیز نصب شود.بعد از رسمیت یافتن تلفن های همراه نسل جدید، شرکت های مطرح در این صنعت که به مشکلات بی شمار سیستم عامل سی ای پی برده بودند و نمی خواستند نرم افزار این صنعت را در انحصار یک شرکت نگه دارند با همکاری هم، سیستم عامل جدیدی برای موبایل ها به وجود آوردند که سیمبیان نام گرفت. البته رقبای دیگری نیز مثل سیستم عامل لینوکس در این صنعت وجود دارند. در اصطلاح به موبایل هایی که از این سیستم عامل ها استفاده می کنند تلفن های همراه هوشمند (SmartPhone) گفته می شود.

فهرست :

مقدمه ای بر ایجاد سیستم عاملها
گوشی های بدون سیستم عامل گوشی های جاوا
انواع سیستم عامل
Java
Black berry
گوشی های دارای سیستم عامل
تاریخچه کامل سیستم عامل اندروید
ویژگی های اولیه Tmobile G1 نسخه از اندروید
پنجره اعلانات
ویجت های صفحه خانه
یکپارچه سازی با سرویس پست الکترونیکی جی میل
فروشگاهی بنام اندروید مارکت
اندروید ۱۱
نسخه ۱۵ یا کیک یزدی
صفحه کلید مجازی
ویجت های قابل توسعه
بهبود کلیپ بورد clip board
ضبط و بازپخش رادیویی
قابلیت های بیشتر
نسخه ۱۶ (پیراشکی)
نسخه ۲۰ (نان خامه ای)
مهمترین قابلیت های این نسخه
پشتیبانی از حسابهای چندگانه
قابلیت ناوبری نقشه گوگل
دسترسی سریع به اطلاعات تماس
ارتقای صفحه کلید مجازی
بازسازی برنامه مرورگر
نسخه ۲۱ یا همان نام (نان خامه ای)
مهمترین قابلیتهای این نسخه
کاغذ دیواری های زنده (live wallpaper)
قابلیت تبدیل گفتار به متن
قفل جدید صفحه
نسخه ۲۲ (ماست بستنی)
نسخه ۲۳ (نان زنجبیلی)
مهمترین قابلیتهای این نسخه
کنترل بیشتر بر قابلیت کپی/چسباندن
صفحه کلید پیشرفته
ابزارهای بهتر برای مدیریت دستگاه و کارایی بالاتر باتری
پشتیبانی از دوربین مکالمه تصویری
نسخه ۳۰ (شانه عسل)
برخی از قابلیتهای این نسخه
جایگزینی تم رنگی آبی به جای سبز
بازطراحی صفحه خانگی و محل قرارگیری ابزارکها
مرگ دگمه های فیزیکی
بهینه سازی قابلیت چند وظیفه ای
نمونه ای تازه از چینش برنامه ها
نسخه ۴۰ (ساندویچ بستنی)
برخی از قابلیتهای این نسخه
ارتقای صفحه خانگی
قابلیت Android Beam
قابلیت تشخیص چهره
تحلیل میزان استفاده از پهنای باند
برنامه جدید تقویم و مدیریت ایمیل
نسخه ۴۱ (آبنبات پاستیلی)
برخی از قابلیتهای این نسخه
بازطراحی فونت Roboto
توسعه و دستورپذیری بخش اعلانات
انعطاف پذیری ویجت ها
پیش بینی متون
اندروید ۴۲ یا همان نام (آبنبات پاستیلی)
برخی از قابلیتهای این نسخه
اتصال بی سیم به تلویزیون از طریق
ژست های تازه کیبورد
عکاسی پاناروما
استفاده چند کاربر از یک تبلت
اندروید ۴۳ (آبنبات پاستیلی)
اندروید ۴۴ (کیت کت)
اندروید ۵ (آبنبات چوبی)
برخی از قابلیت های این نسخه
تغییر ظاهر انقلابی
بازطراحی صفحه اعلانات و قفل
کیبورد جدید
بازطراحی منو تنظیمات
Over view
Interruptions
خدانگهدار Dalvik- سلام Art
اندروید ۵۱ (آبنبات چوبی)
برخی از قابلیت های این نسخه
Interruptions و حالت سایلنت
پنل اطلاع رسانی و تنظیمات سریع
Screen pinning
پشتیبانی از دو سیم کارت
بهبود کیفیت صدای مکالمه
اندروید ۶ (مارشمالو)
برخی از قابلیت های این نسخه
عمودی شدن اسکرول در آپ دراور و اضافه شدن Favorite tray
Google now on top
امکان کم و زیاد کردن بخشهای مختلف بصورت جداگانه
امکان تغییر آیکونهای موجود در بخش نوار اعلانات
اضافه شدن پشتیبانی از حسگر اثر انگشت و اندروید پی بصورت پیش فرض
ویندوز فون
مشخصات فنی ویندوز فون
ویندوز تلفن ماکروسافت
ویژگی های ویندوز موبایل
معایب ویندوز موبایل
ویندوز موبایل چیست؟
وسایلی که بر اساس ویندوز موبایل کار می کنند
نسخه های مختلف ویندوز موبایل
Pocket PC 2000
Pocket PC 2002
Windows Mobile 2003
Windows Mobile 2003 CE
Windows Mobile 50
Windows Mobile 6
شرکتهای سازنده
زبانهای توسعه دهنده
نقایص ویندوز موبایل
بلوتوث
Delivery
تاریخچه سیستم عامل اپل ios
تعریف جدید از گوشی لمسی
مرورگر Safari مرورگری آشنا برای کاربران دستکتاپ
ویژگی های متمایز کننده دیگر
بروزرسانی ۱۱۳و۱۱۱ Iphone os
بروزرسانی Iphon os 2
بروزرسانی ۲۲ و ۲۱ Iphon os
بروزرسانی Iphone os 3
بروزرسانی Iphone os 31
بروزرسانی ۳۲Iphone os
بروزرسانی Ios 4
بروزرسانی Iphone os 41-421-425-43
بروزرسانی Iphone os 05
بروزرسانی Iphone os 6
بروزرسانی Iphone os 7
بروزرسانی Iphone os 8
بروزرسانی Iphone os 9
اندروید یا IOS
سیستم عامل Palm
مزایای سیستم عامل پالم
سیستم عامل Meego
سیمبین symbian
مشخصات فنی سیمبین
RIM بلک ری
Bada
اوبونتو
سیستم عامل لینوکس
آشنایی با تاریخچه سیستم عامل لینوکس (linux)
توکس پنگوئن: نشان عزیز لینوکس
سیستم عامل OSX

توجه : تمام حقوق مطالب برای فرا دانشجو محفوظ می باشد.

  • نویسنده :
  • بازدید : 677
  • دیدگاه : 0